17.8 C
Vranje
utorak, 29.09.2020

Zuje tužbe – Insajder pokreće postupak protiv televizije iz Vranja

Odabrani članci

[EKSKLUZIVNO] Urednik “Kod Civrića”: Biti naša tema je politički prestiž

Po prvi put od osnivanja 2012. godine, a nakon višegodišnje pauze u objavljivanju, urednik satiričnog bloga i kreator sadržaja na Facebook stranici Kod Civrića u...

Milion iz gradskog budžeta za izbornu kampanju u Vranju

VRANJE / BEOGRAD - Državna Agencija za borbu protiv korupcije je, nakon ukazivanja organizacije Transparentnost Srbija na nelogičnosti u bazi podataka o finansiranju izborne kampanje,...

10 godina od lažne najave vlasti da je Vranje prvi grad u Srbiji bez plastičnih kesa

VRANJE - Pre deset godina svi nacionalni mediji, uključujući Radio-televiziju Srbije, preneli su pompezne najave i odluku gradskih vlasti da će od 1. septembra...

Autor knjige “Zablude srpske istorije”: Nema podataka o boravku Gavrila Principa u Vranju

VRANJE - Poznati srpski istoričar Dejan Ristić, autor knjiga Mitovi srpske istorije i nedavno izdate Zablude srpske istorije, u kojima je naučnim dokazima "razbio" neke...

Stojanović: Mladi u Srbiji prepoznaju dobre strane EU, opozicija da iskoristi stav evroparlamentaraca

BEOGRAD – Opozicija mora da iskoristi to što postoje grupe u Evropskom parlamentu koje neće da sklone pogled sa svega što se dešava u Srbiji,...
Slobodna reč
Slobodna reč
Društveno angažovan, objektivan i nezavisan nacionalni portal sa sedištem u Vranju.

BEOGRAD / VRANJE – Advokatski tim redakcije Insajder najavio je podnošenje tužbe protiv portala Prismotra ali i nekoliko medija koji su prenosili njihove tekstove, među kojima je i televizija iz Vranja. Na pitanje zbog čega je dozvolio prenošenje laži, vlasnik pomenute televizije Zoran Veličković odgovara “da mu se učinilo interesantnim“. Portal Slobodna reč već je ranije pisao o doprinosu televizije iz Vranja u borbi protiv “državnih neprijatelja”.

Kako se navodi, tekstovi su puni laži i neproverenih informacija, ne ispunjavaju osnovne profesionalne norme, što nije bilo prepreka lokalnim medijima koji se finansiraju iz budžeta građana da ih prenesu. Iz Insajdera podsećaju da ovaj portal od svoje registracije u decembru prošle godine služi za medijski linč pojedinaca i organizacija koji na bilo koji način iznose kritike na račun vlasti, a na meti su se našli aktivisti nevladinih organizacija i novinari. Juče se na meti sajta Prismotra našla novinarka Brankica Stanković.

“Objavljen je tekst o autorki Insajdera pun laži, sa očiglednim ciljem pokušaja diskreditacije kako autorke, tako i cele redakcije” – stoji u saopštenju.

Insajder naglašava da njihove tekstove, “kao po komandi” prenose lokalni mediji, a matricu medijskog linča odnosno plasiranja i širenja lažnih informacija o pojedincu ili grupama kojima se tako crta meta na čelu, redakcija je obradila u serijalu Tačka u junu ove godine. Najnoviji “napad” je na novinarku Brankicu Stanković i pokušaj diskreditacije autorke i cele redakcije:

“Idu toliko daleko da zloupotrebljavaju čak i činjenicu da je Brankici Stanković, zbog procene nadležnih državnih službi da joj je ugrožena bezbednost, 2009. godine određeno 24-časovno policijsko obezbeđenje” – kažu iz Insajdera.

Za lažne vesti i “crtanje mete” 6.5 miliona dinara

Slučaj sa objavljivanjem uvredljivog teksta u kom se navodi da je Brankica Stanković “mafijaš”, “reketaš” te da joj “nije stalo do istine i objektivnosti” kao i da je “u najmanju ruku saučesnik zapadnih sila u uništavanju Srbije”, nije usamljen takav tekst na pomenutom portalu.

Pre dva meseca portal Slobodna reč ukazao je na pojavu prenošenja opskurnih tekstova sa Prismotre u lokalnim medijima. U tom periodu objavljivano je nekoliko izveštaja u kojima se stanje demokratije i slobode medija u Srbiji loše kotiraju, što je izazvalo sinhronizovane napade na organizacije civilnog društva koje se ovim problemima bave. 

Pročitajte više: Doprinos televizije iz Vranja u borbi protiv “državnih neprijatelja”

Tako, kada “ispliva” neki događaj, informacija ili saopštenje o lošem stanju demokratije u Srbiji potkrepljeno dokazima koji možda ne idu u prilog aktuelnoj vladi, oni koji na to ukažu bivaju etiketirani u jednom delu medija kao “državni neprijatelji”, “NATO lobisti”, “agenti operativci” i slično. Na taj način se zloupotrebljava osetljivost građana Srbije zbog događaja od pre dve decenije, i “crta meta” ljudima koji rade svoj posao u skladu sa zakonom i etičkim standardima.

 

Jučerašnji tekst Prismotre preneli su ponovo RTV Pančevo i Dunav TV, užički portal Infopress (izdavač preduzeće Konzum Lav, u vlasništvu firme registrovane u SAD) ali i RTV Vranje čiji je vlasnik i urednik Zoran Veličković.

“Advokatski tim redakcije Insajder podneće tužbu protiv portala prismotra.net, kao i protiv medija koji su preneli tekst” – stoji u saopštenju.

Jednom od nedavnih ovakvih napada koji je potekao sa portala Prismotra, televizija iz Vranja se već pridružila, objavljujući na svom internet portalu tekst o izvesnom Lazaru Čovsu, zameniku urednika portala Fake News Tragač koji se bavi registrovanjem lažnih vesti u srpskim medijima. Veza Čovsa i Vranja nije poznata. Ne može se ni pretpostaviti zašto je on interesantan mediju u Vranju, na čijem se portalu isti naziva “separatistom” i “gej lobistom”. Isti internet portal je na lokalnom konkursu za proizvodnju medijskih sadržaja iz budžeta dobio 6.5 miliona dinara.

Zorana Veličkovića kontaktirali su novinari Insajdera, koji je na pitanje zbog čega prenosi tekstove koji ne ispunjavaju nijedan profesionalni standard, sa portala čiji vlasnik nije poznat, odgovori oda mu se tekst učinio interesantnim, da su i o njemu objavljivani lažni tekstovi bez ikakvih posledica, pa je “odlučio ne samo da prenosi takve tekstove, već da će to ubuduće biti i njegova uređivačka politika“. Tvrdi da je portal InfoVranjske o njemu objavljivao neistine, a on je zaključio da je taj portal blizak sa Insajderom, pa je rešio da pusti tekst o autorki i urednici Insajdera. Nije konkretno odgovorio na pitanje po čemu su ove dve redakcije bliske.

Ugrožena bezbednost ljudi

U Srbiji medijski linč i targetiranje politički nepodobnih pojedinaca imaju dugu istoriju. Aprila 2020. godine navršila se 21 godina od ubistva uglednog novinara Slavka Ćuruvije, vlasnika Evropljanina. Dve nedelje od početka NATO bombardovanja i pet dana pred ubistvo Ćuruvije je u tada režimskom dnevnom listu Politika Ekspres osvanuo tekst sa naslovom “Ćuruvija dočekao bombe”, koji je pročitan i u samom Drugom dnevniku Radio-televizije Srbije. U januaru 2018. godine, takođe je ubijen lider kosovske Građanske inicijative Sloboda, demokratija, pravda Oliver Ivanović, koji je mesecima pre ubistva bio “satanizovan” kako u tabloidima i nekim lokalnim televizijama, tako i na televizijama sa nacionalnom frekvencijom.

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook, Instagram i Twitter.

- Reklama -
- Reklama -

Poslednji članci

Od 261 hospitalizovanih 20 na respiratorima

BEOGRAD / VRANJE - Prema poslednjim informacijama Ministarstva zdravlja, u Srbiji je u poslednja 24 sata od posledica zaražavanja virusom COVID-19 preminula još jedna...

18 meseci zatvora – Osuđen Nikola Gruevski, bivši premijer Severne Makedonije

SKOPLJE - Bivši premijer Severne Makedonije Nikola Gruevski osuđen je danas u Skoplju u odsustvu na jednoipogodišnju zatvorsku kaznu zbog nasilja nad političkim protivnicima. Skopski...

Demokratija u Srbiji – Upitan izborni proces, COVID-19 manipulacije i pritisci

BEOGRAD - Centar savremene politike objavio je četvrti godišnji izveštaj "Stanje demokratije u Srbiji 2020" u kojem autori konstatuju da se u zemlji javlja...

Al Jazeera: Ekološka katastrofa na Pčinji

SKOPLJE - Zbog masovne eksploatacije peska u blizini kuća u selima pored Pčinje, ugrožen je život njihovih stanovnika a samoj reci preti ekološka katastrofa,...

Husein-paša: Prijatelj ili dušman Vranjanaca [1]

Osmansko carstvo je u prvoj polovini 19. veka nosilo zasluženi epitet "Bolesnik na Bosforu", dok je centralna vlast carigradske Porte slabila a samovolja lokalnih...